Don't find L.O.V.E bcoz L.O.V.E will come by itself...
Don't force anybody to L.O.V.E you bcoz he won't L.O.V.E you without his L.O.V.E

Wednesday, July 29, 2009

L.O.V.E

Love???
apakah makna LOVE yg sebenarnya?sayang?cinta?ak mula terpikir ttg nyer ble ada seorg kawanku perkatakan nye...Love=sayang, love=cinta, what is da diffferent?itulah katanye...ak mula terpikir...berpikirdan terus berpikir....lantas ak mulai bersedih...biarlah ak yg mengetahuinya saja...ak sungguh bertuah kerana dlm diam..ramai yg menyayangi ak...ak terasa sungguh terharu...malah ak juga rase terkilan...knp?mengapa?biarlah ak saja yg mengetahuinye...biarlah..biarlah dan biarkan saja.. andai ini takdirku..ak berserah..tuhan itu maha kaya...

benarkah??

benarkah? sayang tak boleh berubah?
ia di bawa sampai mati?
cinta boleh berubah?cinta boleh mati? benarkah?

Thursday, July 23, 2009

sape marah saya??

andai ada tersalah kata..
tersalah perbuatan..
tersalah ape...
maafkan lah....
saya insan kerdil..
yg sering melakukan kesilapan...
maaf...
maaf...
maaf...

my condition right now....

marah
+
tension
+
sedih
+
speechless
=
unhappy
very2 unhappy....
unlike...

cemburu lg...pergh kali ni ak cemburu lg...

mmg kali nie ak cemburu lg...smlm cemburu ske2 jek sbb org tue xde hubungan dgn ak..tp kali nie cemburu dgn bf ak sendiri...hurm...geram nyer....rase nk blasah+tampar laju2+tarik rambut++... ni kawan ak r...nnti burday asif 29/7 nie...ak da la jauh bagai nk g sane...dan2 burday dia jatuh ari rabu...ak la esok neyr ader 2 presentation....nk ponteng mmg xpat r...
dan2 waktu bkak tenet td...kawan ak leh perli ak ckp :-
:ape plan ko tuk brthdy asip?
: nk aku celebrate kn ke?
:huhuuhuuuh
:aku ok jea
:lalaalalalalalala
owh.....sungguh berani mau celebret bufday dgn bf ak lak? jgn pernah berani ok...mentang2 dia same claz dgn asif...sampai ati wat camtu kn? berani r wat...wish je da la kowt...ko sape pon nk celebret dgn dia...ishh....ak geram...ni yg leh putus kawan nie...kwn2 pon pkir r sensitivity ak nie..
siyes ak cemburu....walaupon hanya bergurau...i hate thiz kind of gurlz....yg ske2 nk jeles2 kn ak..dlm kmdr dlu pon pernah ada gak gurls yg camni...nk jeles kan ak sgt kn...termenanggis ak depan sume org...mmg ak sgt2 tension...knp nk jeles2 ak nie? mmg ak cemburu pon.. argh...ak sungguh2 geram...sgt2 geram....pissed off gler....xmo ckp da dgn pmpuan tue...benci+sgt2 benci..

Wednesday, July 22, 2009

Cemburu.....demn...

tetiba ak...
terasa sgt cemburu...
sgt2 cemburu...
kenapa?
mengapa?
ak tertanya2...
demn....
benci!
knp buat ak cemburu??
kenapa?
mengapa?
ak tertanya2 lg....
knp ak cemburu?
ko bkn sesape bg ak...
tp ak ttp cemburu...
kenapa?
mengapa?
ak...
ak...
argh...ak ttp tertanya2...

kebosanan yg melanda....

hurm....ari selasa ritu adalah hari yg paling bosan buat ku dan kawan2 di mana ari selasa kelas sume kelas mass lectre...hurm..sungguh bosan...k
elas start kul 10 kt Lt 1..kelas miss zuer... best gak la..miss zuer ada gak la wat kelas tu happening...
then kul 12 lak ak ade meeting dgn dak2 exco marketing..hurm..
.dr kul 12 sampai la kul1 lebih.. sempat gak la g mkn td kt cafe...itu pon ak xde selere sgt nk mkn...ktorg membincangkan xtvt2 yg berkaitan dgn perjumpaan dgn KP marketing n also berkaitan dgn xtvt family day... pembahagian tugas dgn sebagainyer...
then da selesai sume meeting then ktorg berjalan kaki dr blok U ke SL...prepare utk kelas Agro lak...kelas agro nie lg r xleh handle...siyes kelas bosan nk mam***....masuk2 kelas jek...kelas da penuh...dgn kerusi xde neyr la..huhu...ktorg duk blkg kelas...siyes 1 hapa
h pon xdgr pe yg lectrr cakap..lectrer duk depan ckp kt depan ktorg duk blkg siap borak+tangkap gambar+dgr walkman.. haa...itu la ak...siyes mmg ak xfokus pon...lg2 buku pon ak xde...pe je la yg ak nk stdy kn...sume student yg duk blkg sume cam tue...sume wat hal masing2...ada yg tido juga... hurm...
afiq borak2....
abg hafez? tido??
demn....sedang d ulit mimpi agaknye...
joe dgn hp nyer...
zaf dgn ipodnyer.....
sarah? hp kowt...
:)
waktu ni ak bosan gler..
ni la hasil kreatif ak d blkg sewaktu kelas...
bosanyeh....
kelas kul 4 pon sama bosan gak..tp atleast ak dgr jugak la pe yg lectrer ak ckp...buku ak xbawak...lupe r...before lectrer masuk, ak+riena+eikha tangkap2 gambar...fav xtvt tue kalo lectrer xmasuk2...bosan2 tangkap gambar...tu je la keje ktorg....kt bwh nie some adalah some of our pic...taken during class...
masing2 wat hal masing2 dlm kelas Agro...
comel...tension glerkah waktu nie???
huhuh
ak+riena berpicha2..dlm LT....
riena+ak+eikha berpicha dlm Lt juga....
gaya agem...kahkahkahka....
gler kelakar picha ini...
:p

Tuesday, July 21, 2009

20 Perkara...

Adalah baik sekiranya anda menulis 20 perkara yg org xtau semasa kecil anda. Dihujung entry, anda harus memilih 5 org utk ditag. Anda amat bertuah jika ditag saya sbb sy ingin tau lebey lanjut tentang zaman comel anda dulu...
1. kecik2 dlu abah n ibu selalu bawak ktorg adik beradik jalan2 makan angin kt indonesia...best gler...bwk kali da g.. naek kapal terbang..siyes waktu tue ak la yg paling sonok...
2.ak juga pernah xcident waktu nk pulang dr sekolah...kene langgar dgn kete wif my bestie...yg truk nyer ak tp takutnyer pasal ak xbgtau dgn abah n ibu tp alih2 org tue g jmpe abah n ibu says sorry sbb langgar ak.. nasib baek xde pape truk...
3. ak pnah 2 kali botak (waktu kecik ea..) ni suma gara2 rambut ak yg kerinting bagai...ibu tension ble nk sikat rambut ak...kalo rambut riena, sikat leh patah, ak? ak xsure yg pasti ibu ckp rambut ak kalo sikat, habuk penuh kt rambut...huhu...sapai ati ibu botak kn ak...tp xkisah la...skrg nie pon rambut i totally x kerinting juz ikal2 mayang...heheh...
4. dulu rambut ak sgt2 panjang...hmpir paras2 ponggong...kalo nk g sekolah jek, ibu akan wat dandan..xpon ikat tochang...dlu bestie ak pon rambut panjang gak...kt sekolah tue ktorg la yg rambut paling panjang... india pon kalah...hahahha....
5. 1st couple ak tyme ak darjah 6...time tu bkn couple pon...ske2 jek...couple dgn dak sekolah menengah... gler gatal....hahhaha...xpenah dating pon...gler klakar....
6. ak pon ada gak kesan jahitan kt kepala....main kt longkang...lompat nyer lompat, skali kaki xsampai, amek kau, 5 jahitan d kepala....ishk...ishk...tp xnanggis...terkesima jap...
7 .ak pnah kne lempang dgn abah waktu form 4 ke 5 tah..sbb nyer...ni suma salah abg ak...bangang tul... aritu ada org col, nk ckp dgn along, then abah tanye sape...ak ckp la kwn along laki..then tetiba dia col lg skali then pmpuan lak yg jwb....abah ingat ak tipo dia tp ak xtipo pon...free2 ak kne sepak kn? ak mmg marah gler n rase cam nk lari dr umah jek...benci tol...xnk ingat kenangan itu lg...
8. ak pnah wat abah nanggis. ni sume gara2 ak nk sgt komputer. tyme tu ak ngah tlg abah kt pasar, then pasal pe tah ak melawan ckp, then ak ckp "da r angah xnk da cmputer....bla bla bla..." since abah ckp kalo ak nk kmputer ak kne dgr ckp n sume la...tyme tu ak da geram sgt, tu yg ak melawan tue...pastu abis pasar, ibu balik dgn ak...sampai kt umah ak langsung xkuar kete...ak duk membisu dlm kete, then abah balik, abah panggil ak then tetiba abah nanggis...abg ckp "knp angah cam nie...." siyes, ak berdosa sgt2 wat abah nanggis...1st tyme.. ak pon nanggis gak tyme tue n mntak maaaf dgn abah on da spot...ak jnji ak xkan wat abah nanggis lg... pastue esok nye abah trus belikan ak komputer...tyme tu komputer mahal....terharu + sedih...abah...angah mintak maaf ye...
9. waktu ak kecik, ak hampir d larikan oleh org gaji ak...nasib baek abah sampai pd masanyer...kalo x mungkin ak xkan berada d malaysia, mgkin ak da jd seorg pengemis o pelacur o anak angkat....owh tidak...org gaji ak tue di halau waktu tu jugak...syukur....
10. dlu ak paling tidak rapat dgn ibu...ak sentiasa gadoh dgn ibu...abah la yg jadi org tgh antara ak n ibu... ak n ibu langsung xleh dekat...dlu ak lg panas baran...melawan ckp, hempas pintu tu mmg ak la...tp skrg tidak lg... panas ku juga sudah kurg...hubungan ak dgn ibu pon makin rapat..skrg nie pon ak g mane2 pon dgn ibu jek... nk xnk ak kne gak jga ati ibu..ckup la perangai ak truk waktu kecik...skrg sudah meningkat dewasa.... yeah...
11. abah mmg pentingkan bab2 pelajaran nie....jgn r ckp xmo g sekolah ke ape ke...mmg nk mintak penampor la tue...hurm....ak penah kne marah kaw2 pasal hal nie...penah skali tue ak xnk g sekolah sbb kasut ak basah kne ujan...huhuh....ari isnin lak tue...hurm...menanggis ak g sekolah....balik je kaki da kembang..huhu....
12. penah sekali tu, ak lambat bgn g sekolah...umah ak ngan sekolah dkt jek...sblah umah je kowt... ak terbgn sbb ak dgr loceng sekolah dah bunyik..mandi blm, baju xgosok..tudung lg..huhuh...abah ada kt umah... siyes ak takut...nak xnk ak sorok ak nyer kasut, beg n sume2 pekakas sekolah ak then ak nyorok bawah katil dr kul 8 sampai la kul 1 lbh...kalo abah g pasar baru ak leh kuar mkn tgk tv ke ape ke...selagi abah xkuar...ak duk bawah katil la...sedih tol... bio la..kenangan tu.... hehehhe
13. kecik2 ak ske main game dak2 laki....g padang pon ak main dgn dak2 laki...kalo kuar pg mmg balik senja la... ak xkan terpikir nk balik sampaila ibu trun carik ak n adik beradik ak yg lain dgn rotan..penah je kne rotan... rotan halus yg mas idayu gne utk rotan Black...huhu...berbekas kalo kne...tiap hari kne rotan, esok rotan tu pasti akan ilang sbb adik beradik ak buang@sorok kn...esok o lusa mesti ada balik, ibu beli yg baru...huhuh....
ak n adik beradik ak mmg nakal waktu kecik2...siyes....xtipu...
14. ak penah kne pukul dgn abah sbb ak d tuduh curik dwet...sampai ati tol...ak xcurik la...ak berpegang kepada moto "berani kerana benar"...tp ak ckp benar pon still kne pukul....benci tol...
15. waktu sekolah rendah, ak penah amek colour pencil Luna kwn ak...hahah...jahat tol ak nie...
16. ak start pakai tudung waktu form 1 kt sekolah men...sekolah rendah, kdg2 ak pki skirt n kdg2 ak pki bju kurung..kalo g jejalan memana mmg xpkai tudung..ak ske pakai bandana 3 segi o key...ak pki tudung sbb abah yg suruh...hhuhuhu.....
17. ak ske pakai inai....kecik2 lg ak da pkai inai...balik kg jek..ak akan g umh mak sedara ak o tuk ak, petik daun inai n tumbuk inai sendiri...ak wat utk diri sendiri...bio la..xkisah pe org nk ckp..yg penting ak ske..
18. dlu waktu sekolah rendah, ak xde la pandai sgt...kalo dlm kelas tue ada 33 org...ranking ak dlam kelas 29 sampai la 32..hehhe....upsr pon dpt 1a 2b 2 c...xla bijak ane pon tp masuk ke sklh men ak mmg tip top la.. tyme form 1 samapi la form 3,ak selalu dpt no 1 dlm kelas...tp naek jek form 4 dan form 5 ranking ak antara 1 dan 5...ak berlumba2 dgn dak kelas utk dpt ranking yg terbaek...
19. waktu form 1 ak penah dpt 5 anugerah cemerlang...tempat pertama dlm kelas, penolong kelas, 2 mata pelajaran tertinggi n anugerah utk pelajar mithali....hehehhe....segan ak tp sonok d beri penghargaan waktu nie... abah ske gler waktu nie...
20. n yg terakhir sekali ak pnh kne "tangkap"....hhahahha...selebihnyer rahsia....hanya ak n my bestie je tau kisah nie...
ak mau tag diela+ann+rosha+farah nadz+zaki....

Sunday, July 19, 2009

down.... (i_i)

ishk..ishk...
ak sedih sgt2....
xtau nk luahkan
....sedih sgt2......
ak x kuat
(i_i)

kadar pletletku rendah...

hurm..tgahari td ak g balik ospital...cek darah lg..arini yg amek darah ak org lain lak..hurm...xkisah la bkan sakit pon kne injet...takut je lbh..huhu...waktu nk g dafta td tetiba ada kete kancil berenti btol2 kt dpan pintu masuk unit kecemasan tue..kuar2 pakcik tu kendong anak pmpuan dia.. nurse tu tanye knp then mak bdk tue ckp kena parang...perghh...ak da cam seram+ takut...kne kt bahagian muka..hampir2 nk kne mata...mak dak tue da nanggis..hurm...cian gak la..
arini waktu ak nk dafta ak leh plak lupe bwk I/C..a'ah..sungguh ak t'lupa..tetinggal dlm beg itam ak smlm..hurm...pas dafta ak g bilik n0 2 utk cek nadi n suhu badan n sume2 la... then nurse tu suoh ak tunggu kt bilik no 4 lak...utk amek darah...kt sane ak terserempak dgn dak2 komander... arini dorg ader induksi...ak jmpe wanie...dak junior ak....ada dak junior tue tekak dia bernanah ke luka tah la, i'm not so sure....
pas amek darah then nurse tu ckp ak nyer kadar pletlet rendah...132 jek...nurse tu ckp normal dlm 200 tp ak nie? waktu kt poliklinik tu aknyer kadar platlet 130 jek...skrg baru naek 132... hurm...sikit nyer....pastu nurse tue ckp da leh balik, before tu dia ckp pape hal nnti dia akan col utk tau lanjutan analysis darah ak...kalo ok, ok la...tp kalo xok nnti dia akan contact ak...
hurm...penat la asik g ospital jek...da la asik nyusahkan org...serba salah ak...x g ospital nnti xtau pe akan jd kt ak...kalo g nnti nyusahkan org lak...hurmmm......
" DILEMMA"

Saturday, July 18, 2009

check darah lg....ESOK....

hurm...ak baru je la lepas g cek darah td....tau td dia col ak kne g cek darah lg..hurm....knp dgn darah ak nie? ada mslh kew? ader virus kew? hurm...khamis da check, sabtu da check n esok@ahad lak kne cek lg...huhuhu....perlu kew?
tp td...waktu nurse tue amek darah ak td siyes ak xrase sakit pon...ak rase cam nurse tue wat dgn penuh rase kasih sayang kowt...mgkin juga nurse tue berpengalaman since nurse2 yg muda kt situ panggil dia dgn panggilan "mak"....hurm...mgkin dia berpangkat mak kowt...wakkaka...entah la... tp siyes ak happy jek td...dgn riena menemani ak dan juga beberapa org kawan... korg thanks tau...
kesunyian....
kebosanan....
itu la situasi ak di kala ini...
tak ngantuk pon ye juga...
esok pas zohor ak gerak g hospital segamat...
confirm2 nurse tu akan masukkan air 1 bag kt ak...
confirm2 jugak doc akan amek darah ak...
huhuhu.......ak xske jarum...
sakit....terasa tul kalo mata jarum tu masuk...
rase cam nk blasah jek nurse tu...
lg2 kalo dia salah cucuk kn??
mmg carik pasal la nurse tue...
lg2 kalo nurse tu nurse baru...
eee....mmg nk kene saman tol kalo dia wat ikut ske ati dia...
yg sakit nnti bkn dia tp ak...
hurm....awal2 lg ak da nk marah,,,
pg nyer blm lg...
tp sbnarnye ak da ader xperience da kt ospital tue...
ada sorg nurse tue siyes x friendly langsung...
senyum pon x...padahal ak da senyum da kowt...
hish,,,,,,xtau la esok camne....
kalo kne amek darah o masuk air...
tahan je la...
kalo leh jerit,,,
mau ak jerit...
hish,,,,,
risau nyer.....
p/s : kepada kwn2ku yg takut jarum....korg takut kew? ek eleh...rilek r beb....bkn sakit pon... rase cam kne gigit semut api je kowt....hahhahah......(itulah yg ak selalu dgr dr kwn2 waktu sklh waktu nk kne injet BCG)

My Dream Wedding.......

1. How old are you? - xmasuk lg 22thn... not too young n not too old babe... 2. Are you single? - in a relationshp

3. At what age do you think you’ll get married?

- pd umur 26 o 27 thn kowt...terpulang kpd kewangan si dia... :p

4. Do you think you’ll be marrying the person you are with now? - kalo mmg jodoh sentiasa berharap kekal bersama si dia hingga ke akhirnya.... sayang dia sgt2.... 5. If not, who do you want to marry? - hurm...sedihnyer nk jwb... (i_i) xtau la... siyes xtau...nk kawin dgn dia gak...

tp....xtau...leh nanggis r kalo pkir pasal nie... hate thiz question...

6. Who will be your bridesmaid or your best man? - kwn sy yg paling rapat...

7. Do you want a garden/beach or traditional wedding? - traditional n sikit unsur moden...mau kelihatan cantik+++......ehhehehe.... 8. Where do you plan to go for honeymoon? - honeymoon?? bulan bleh? ntah la... plan sy sentiasa berubah2 r... ble da kawin nnti baru sy decide...yeah....

9. How many guest do you think you’ll invite? - entah la...tgk kewangan r...kalo baget lebih? sume d jemput...

10. Will that include your exes? - entah la....xsure r...tgk la camne... 11. How many layers of cake do you want? - kalo kawin kne kek yg bertingkat2 kew? nk mcm riena gak la...3 tingkat pon bleyh gak.. :p 12. When do you want to get married? Morning or evening? - morning till evening....meraikan hari bahagia ku sampi puas...

13. Name the song/tune you would like to play at your wedding?

- huhuh....entah la...lagu kawin la kowt...hahha....tp lg special kalo si dia nyanyikan lagu cinta kami khas utk ak...pergh....pasti romantik gler saat tue....

14. Do you prefer fine dining or just normal spoon/fork/ knife? - xpayah la pki sudu o garfu...tangan kn ader...sian sedara mara ak nnti... 15.Champagne or red wine? - mane leh babe...bandung soda pon ok... 16. Honeymoon right after the wedding or days after the wedding? - days after the wedding lol... 17. Money or household items? - ....both.... 18. How many kids would you like to have? - hurm...perlukah d jawab soklan nie? xmo jwb la...biarlah rahsia...hehehe 19. Will your record your honeymoon in DVD and CD? - owh....itu sudah perlu...siap saat adalah detik2 paling manis utk dirakam... happy moment together... 20. I want to know their wedding plans: - eikha+rosha+farah nadz+diela+ann+zaki...wahahha.......

Thursday, July 16, 2009

xyah wat couple la beb........

Sedang syok ak duk layan tenet n oso dgr fly.fm then ak terdgr DJ radio tue borak2 dgn 1 guy ni yg langsung xcall gf yg xofficially his gf..ntah la...korg tau x pe pasal mamat nie xcall gurl tue?? mangkuk tingkat tol la mamat tu coz dia xcontact gurl ni da dekat 1/2 thn kot coz this gurl using celcom... sungguh bangang gak la mamat nie..n i thing this gurl should find another guy yg lg better dr that mamat yg i think bongok...
eh please la...kalo ko da btol2 sayang that gurl why not wat 1 pengorbanan sket....hello....sim card skrg bkn la mahal mane pon...pasal nk berkira sgt?? kalo hal kecik ni pon nk berkira bagai... a'ah.. baek xtah couple o ape2 tah...wat sakit ati jek...better tinggalkan jek...dia ada o x...x membawa makne pape pon...DJ tu pon ckp bende yg same yg ak rase gurl tu patut lakukan....ignore n leave him...such a tut guy.....
kalo la ak jmpe mamat tu mau nyer ak wat flying kick o lempang laju2...hish.....harap2 kawan2 ak bkn la org yg mcm tue....kawan2 ak sume baek2 blake.....i think so la...kalo la ade kwn ak yg mcm tau mau gak la ak bg 1 kali lempang n kalo ak ade mood ak mau bg tazkirah utk dia... bg sedar sket...
hish....dunia2.....

sekembalinya dr poliklinik segamat......

hurm....masuk jek poliklinik tu ak trus mendaftar...gosh...ak lupe siot nk bwk kad nyer...hurmm.. sungguh ak terlupa...wakakkaka....masuk2 jek jmpe doctor then doctor cek ak nyer kepala... nk tau suhu badan ak kowt...entah la...ak bkn nyer fokus pon... doctor tnye ak ak sakit pe jek? hurm..seboleh2nye ak mau menipu tp.......adala.......hurm....ak terpaksa berckp benar since ak pon takut pe la penyakit ak nie...ak ckp la yg ak da demam dkt 4hari then ak sakit tekak, batuk, pening kepala n oso lemah2 badan...then doctor tue cek nadi ak...jantung ak then dia ckp " adik g makmal dulu ye...cek darah dlu sume..." a'ah kn...ble dia ckp jek nk amek darah trus ak cam berderau gk la...sakit r...jarum dia da la halus gler then bkn nk letak bius ke ape ke...terase siot jarum tue masuk... before tue ak dok borak2 la dgn pakcik yg d tugaskan amek darah ak tue since kalo ak sakit ke ape ke mmg dia yg akan amek darah ak...da 3 kali ak g klinik tue, pakcik tue je la yg amek darah ak...nasib baek la dia sporting...hurm...ble dia masukkan jarum tue...mmg ak tgk... tgn ak mmg da gengam kuat gler bekas ape tah...siyes sakit...byk lak tue dia amek darah ak... hurm...
pas jmpe doctor, then doc ckp ak nyer tekanan darah rendah...hemoglobin ak pon rendah gak.. dari analisis ak nyer darah, ia menunjukkan ak kne demam denggi tp ble da jmpe doc, dia ckp ak bkn kne denggi since ak nyer ape tah xteruk sgt...ak lupe la pe yg rendah...ubat yg ak terima cme ubat demam jek....hurm...ubat demam jek? siyes ke nie? ak ketawa sendirian... before tu ak ckp dgn doc yg ak nk mintak cuti MC siince ak arini ak langsung x g kelas...ak ingat esok ak leh r ak g kelas but doc ckp xpayah la...awak rehat je kt umah...so free2 ak dpt cuti 2 hari.... yeah3x... pastu doc tu ckp ak ari sabtu nie ak kne g hospital besar segamat utk rawatan lebih lanjut... huhuh....dia gak ada ckp pasal unit kecemasan...hurm...harap2 kes ak nie xde la secemas mane... wakakka....lg pon ak rase ak makin sihat juz selera ak kurang jek...hurm....
p/s : kepada pembaca yg SETIA....thanks tau sbb sentiasa update dgn kondisi sy... thnks again... sementara leh jaga...jge la...wee..... :P

i'm going to hospital....... :(

hur...kul 3 nie ak akan g hospital...nk g cek samada ak kne penyakit tue or x... harap2 sgt x la... cam takut jek.. tetiba lak ak terasa berani mau g hospital since ak rase ak makin sihat...juz skrg ak tinggal selesema n batuk sket... that's it...watever is...ak cuak........

Wednesday, July 15, 2009

seleseme babi??? gosh........

Apakah Tanda-tanda dan Simptom Demam Babi Terhadap Manusia? Simptom selesema babi ini terhadap manusia adalah sama dengan simptom selesema biasa seperti demam, batuk, sakit tekak, sakit badan, pening kepala, sejuk dan kelesuan. Ada juga sesetengah kes cirit-birit dan muntah yang berkait dengan selesema burung yang dilaporkan.
Apa Yang Boleh Dilakukan Untuk Mengelak Daripada Dihinggapi Penyakit? Buat masa ini belum lagi ada sebarang vaksin untuk melindungi dari selesema babi ini. Terdapat beberapa perkara yang boleh dilakukan untuk membantu menghalang penyebaran kuman yang menyebabkan penyakit pernafasan seperti demam selesema.
ohohoho..siyes.....ak cuak....ni la simptom2 yg ak alami 3hari yg lepas...ak sungguh takut berserta cuak...siyes ak xtipoo.....siyes ak xnk g hospital...ak nk lepak2 je kt umah...let me kuarantin myself for da whole day by tomorrow...i giv myself 2 days before im going to hospital.......shit....i hate hospital.....n gosh there's no cure for this desease?? shit...how i want to cure it...n skrg ak juz minum air 100 plus jek same jek mcm thn lepas when ak kne demam denggi n also demam chikungunya.....mcmane la ak leh kne sakit nie...siyer simptom2 nyer same mcm ak...sebijik n sejibik same... owh..ak xmo abah n ibu tau ak sakit...xmo merisaukan dorg....i juz can take care of myself....

H1N1??

hurm....apakah simptom2 H1N1 ea? ak wisaw la...ak takut r nk g cek kt spital...takut2 btol2 ak kne.. but i think i'm not...sbb ak makin lame makin shat juz kalo ak batuk mmg ak sakit kepala.. skrg nie ak ngah demam...sakit2 badan..batuk2....ak sungguh xsure...ak bagi masa 2 hari kt diri ak.. if condition ak worst ak akan g spital but if ak makin pulih..demam ak da kebah...batuk ak da kurg n xlemah2 badan lg then ak xkan g spital...but watever is ak xmau g spital...nnti dia uji darah ak.. ak xnk tau yg ak sakit...ak xmo taw...ak takut....

Tuesday, July 14, 2009

7 ubat2??

hurm.......pg nie ak mmg sungguh tidak bermaya utk g kelas...sume badan2 ak lenguh..mata ak sembap sbb kurg tido...ak kurg bercakap....ak xlarat sgt2.......then setibanyer najib kt umah ak then ak ckp kt dia " balik nnti ak nk g penawar jap, nk g jmpe doc...ak xsihat". najib kte ok jek. arini ktorg g u awal sket sbb najib nk g jmpe lectrer. d kesempatan kelebihan masa yg ada ak amek keputusan utk bekfas.ak lapo sgt. smlman ak xmkn, ak terasa sungguh lapo. ak bekfas pau kacang jek..itu pon xabis..xde selera la..
setibanyer kt penawar.nasib baek la student yg sakit xramai..pas daftar ak trus masuk jmpe doc. doc tue cek tekak ak, dgr jantung ak n tanye2 pe sakit ak..ak ckp la ak rase cam ak demam, sakit tekak, lemah2 badan n batuk. then doc list2 kan la pe ubat utk ak then ak mintak kt doc ubat utk gastrik..doc tue bg ubat bijik n ubat cecair.. since ak jarang jmpe doc, then ak berbual la jap dgn doc tue pasal gastrik ak yg dlu tu yg mane ak sakit dada n sesak nafas sbb gastrik.. doc bg nasihat ak kne selalu mkn o alas perut, jgn bg perut kosong sbb asid akan lukakan bahagian perut then ak menyebabkan ulser perut...haa....tang tue lg parah daa.....doc sarankan ak utk minum susu...susu?? tidak...ak xminum susu.....ak xske susu.then doc ckp if xminum susu amalkan minum soya or milo...haa....tang tu ak leh wat....susu awal2 lg ak tolak tepi...
pas abis chat dgn doc ak trus g kaunter amek ubat...huhu....sungguh terkejut ak apabila k.ida@nurse kt ctu bg ak byk ubat....antara ubat2 yg ak terima adalah ubat batuk, demam, selesema,antibiotik,sakit tekak n 2 ubat gastrik...hurm...byk nyer ak kne makan...ak da r xske makan ubat...siyes ak xske...lg2 ubat bijik nie...mau tercekik ak mkn...ubat air ak ske...xde la ak tercekik2...hehehe...mcm budak2 kn....bio la yg penting ak tau diri ak nie cam ne...
then pas balik jmpe doc then tetiba abg hafez col ak semata2 nk ak hadiri seminar datastream kt library.. hurm....ak da ckp da ak demam sume but still bag hafez suoh ak g gak..ak turutkan je la... ak xtahan sejuk lg2 ble ak ngah demam nie,...kalo r ada yg memahami kondisi ak nie... :(
sepanjang seminar 1 jam tue ak terasa sgt2 boring, lg2 r ble penceramah tue ckp datastream tue xde kaitan dgn dak2 marketing...hishh.....geram jek...
td dlm kelas realtionship ak mmg terasa sgt2 ngantuk n 1st tyme ak tido dlm kelas... siyes..ak mmg xmampu nk bkak mata nie melainkan ble lectrer ckp "ok, kelas dismiss" then xsemena2 mata ak trus segar but still ngantuk...mungkinkah efek dr ubat yg ak mkn tgahari td...
hurm...penat la nk type nie...ngantuk pon ye gak...but i wanna to thanks to person yg care lg kt ak...thanks tau...sape dia? u know who u are right? :p

ak sangat2 sakit......... (i_i)

ohohooho...arini ak mmg sgt2 sakit....kepala ak da berdenyut2 da....batuk m'buatkan ak sakit dada sume...hurm....td pon ak tido sgt2 la x lena....cuba utk tido....bley tp xsampai sejam ak akan terbangun...sungguh mata ak sakit....ak pusing kiri kanan utk carik feel tido still xberhasil... mula2 dlm kul 3 ak terbgn then kul 4 pon ak terbgn n sampai skrg ak still xtido2...penat ak tutup mata, still xberjaya gak utk tido.....
td pon ak tido xpasang kipas...ak rase sejuk sgt...sgt2 sejuk...nasib baek la ak ade kelambu so ak xde la kne gigit nyamuk...ak benci nyamuk....xske3.....ak bleh jek tido tanpe kipas but jgn la ader nyamuk....siyes ak tido pasti xlena....
tgk la...if my condition is getting worst then ak akan g klinik o penawar...but if ak still leh handle then ak rest je la kt umah...
i wanna say thanks to kawan2 yg bertanye kabar and amek berat pd ak...sayang korg...... mmuahh2..........

Monday, July 13, 2009

i'm sick......

arini ak rase sungguh xsihat.......
ak sakit tekak sume....
mcm nk demam plak...
da knp ak nie...
huhuhu........
xmo demam...
xmo sakit.....
huhuh.....
xde sape pon nk jage ak if ak sakit kt sgmt nie...
ishk...
sedih3x....

Sunday, July 12, 2009

melake lg??

hahaha......smlm ak g melaka...bgn2 jek ak mmg rase bosan sgt...sgt2 bosan... dan2 ak tetiba mau g melake utk m'hilangkan bosan d sambil berjmpe dgn si dia pencuri hatiku itu...siap2 masak utk osmate sume then ak trus bergegas2 g ke terminal sgmt semata2 utk dpt tiket yg paling cepat... ak gerak kuar dr umah dlm kul 1.45 kowt..entah la tp dlm kul 1 lbh la...
then sesampai je kt busten then ak tgk sume tiket ke melake dlm kul 4lbh...mara liner kul 4.30pm,cepat kul 5pm.. sungguh geram...nk cepat g melaka then jd mcm nie lak... haruslah ak beli tiket kul 4.30pm...
da la dtg awal kt busten then tiket kul 4 .30 lak...sungguh ak bosan gler...ak duk tengok org lalu lalang then tgk ketapi berlalu pergi, dgr lagu n tgk bumi bergerak melalui gerakan awan...hurm... indah kah segamat ini??
bila saja bus ak berenti sampi kt busten ak trus masuk n duduk d tempat ku...ingin ak lelapkan mata agar terasa cepat ak sampai d melaka...tp still lambat gak.. hurm...sakit leher ak tido kt seat nih...tension...tudung ak da mcm pape tah...ni la yg payahnyer kalo pki selendang nie... nk btol kan payah jek...da tu, selendang nyer panjang plak...tersiku2 ak kt org sebelah ak tue.. sori...
dlm kul 6.45 ak sampai ke melaka n before ak jmpe si dia...ak g toilet dulu utk btol lak tudung ak yg da mcm tah pape da tue...then ak jmpe asif di mcd...wahhh.....terasa sungguh bahagia tatkala ak berada d sisi nyer....ilang da rase boring tu...ak happy sgt...lame ak rse tidak ketemu dia... saat2 bersamanyer tidak ak abaikan..entah ble akan ketemu lg nnti....rinduku sudah terubat jua.....

Friday, July 10, 2009

like i care....

hahahahha.....
tu la status ak skrg....
peduli ape....
kisah plak ak dgn org sekeliling ak?
terpulang r nk kte ak caring o x...
ak caring hanye pd mereka yg ak sayangi n kasihi jek...
pada mereka2 yg terasa hati.........
ada ak kisah?

najib terlajak tido.........

ni sume gara2 najib terlajak tido...
ak, riena n izzah TERponterg kelas arini...
adooiii...
ko nie najib...
tyme mcm nie la ko nk terlajak tido... ader bola kew?
hurm...
adakah najib taw bahawa kelas kul 10 tu kelas PM Kamel?
hurm....da la dia nk briefing pasal praktikal nie..
wisaw la kot...
ak da la xtaw pape pasal praktikal nie...
huhu.....
wisaw nyer....

Thursday, July 9, 2009

masih adakah insan yg memahami??

ak gembira....
apakah ada insan yg memahami...
ak sedih.......
apakah ada insan yg memahami.....
bila diri ini terasa diperlukan...
baru lah ko hadirkan diri....
knp?
mengapa?
perlukan ko menyeksa diriku sedemikian rupa?
pedih hati ini?
ada kau ngerti?
luka hati ini?
pernah kau ubati?
andai perlu ak undurkan diri...
bilang padaku...
andai kau masih sayang padaku....
jgn pernah lepaskan tgnku ini....
dekatilah aku...
sayangilah aku...
cintailah aku.....
andai kau tau...
ak masih sayang padamu...
sangat sangat menyayangi dirimu.......
memori antara kt xkan penah terpadam dr ingatanku...
bg ku kau la yg satu...
satu utk diriku...
satu pintaku...
moga hubungan kt akan trus bersatu...
bersatu...
utk selama2nye....
amin.....
Muhammad Asif & Syahidatul Husna

i hate u so much...

hurm....siyes ak bengang gler dgn 2 org minah nie...
ko baget bagus la beb...
dua2 sume sarcastic gler....
hish...
weh...tolong sedar diri sket leh x?
ko baget ko bagus sgt da knp?
hish....kalo la ak nie ader kuasa utk lempang o blasah2 org...
ak rase korg mmg org petama yg akan ak blasah o lempang laju2
sampi patah segala tulang2...
tp sampaikah ati ak?
tlg jgn pentingkan diri leh x?
tahap kesabaran manusia pon ada hadnyer ok..
jgn sampi ak bersuara...
kang kate ak xhormat ko lak...
pedulik ape ak hormat ko o x..
ko bkn nyer hormat org pon...
plez ok...
klo ko xsedar2 diri gak...
bende tu akan mkn diri sendiri n malu r korg nnti....
ckp bagai nk rak....
adooiiiiiii..........
kalo la minah2 tue bace blog nie...
tolong ea...
please behave.....
n ak harap ak xnk jmpe ko lg pasni...
mmg xnk jmpe lgsg.....
p/s: ni utk 2 org minat yg ak rase really2 annoying gler..yg baget bagus....yg tah pape... ni xde kaitan dgn sesape yg rapat dgn ak k....tp minah ni sume berada dkt dgn ak... really hate both of u...
i mean it ok...

give thanks to Allah...

hurm...ni la lagu yg ak dapat dr osmate ak yg bername aini...ak juz dpt audio jek tp ak serch gak kt youtube utk dptkan video nyer....
hurm....lagu ni d nyanyi kan oleh Michael Jackson or Mikaeel...tp ak pon xsure sbb kalo ikut dr comment2 kt youtube sume kate ni bkn suara Mikaeel, tp sore zain bikha.....since tiada bukti so xtau mane btol....sbb blm sempat lagu ni release so xleh nk ckp bkn2...lgpon mengikut kata osmate ak nie, lectrer dia ckp Mikaeel nk nyanyikan lagu ni waktu concert tp mgkin ajal dia da smpi....terbantut impian nyer...entah la... tp korg dgr la lagu nie....siyes korg akan rase tenang... ader selawat sume...hurm....tenang nyer....
video

advisor praktikal??

hurm...smlm kalut tol sume dak2 marketing utk mencari advisor praktikal masing2.... yg ak kelas lain ni terpingga2 utk mengetahui ape yg berlaku apabila abis je kelas global mktg...sume berpusu2 "menerkam" Mr Muru...then baru la ak tau yg dorg nk mr muru jd dorg nyer advisor... mr muru adalah lecterer yg sgt2 sporting gler so no wonder la kalo dorg nk mr muru..kalo ktorg tau awal psal advisor2 ni haruslah ak pon salah seorg yg akan menerkam mr muru..hehhehe......
then waktu nk balik tue ak trus tepon pn che utk mntk dia jd advisor ak...ckp punye ckp then dia kte ok...tut tut pg td pn che mesg ak, dia say sorry sbb dia xpat jd advisor ak n kwn2 ak yg lain... hurm....xpe la xde rezeki...mgkin pn che bz...huhuh....think positive maa.....
sepanjang pas dpt mesg pn che tue, ak trus memikir2 sape la lg lectrer marketing yg leh bantu ak dan kwn2 ak utk praktikal nnti...mcm2 yg ak pkir...ak pusing kanan, pusing kiri pon x ketemu jwpanyer...ak da mula riso...ak pkir, pm kamel? smlm tepon pon dia ckp dia da pnuh. pn wan? hurm...cik adila pon dia mcm sure xsure...dia suoh better cari yg lain dlu...
smlm zaf pon da kalut da nk pkir pasal advisor nih....samada nk plih en suhaidi atau en hashim hasan...masing2 bg ak sume ok tp pd pendapat ak en suhaidi lg better ok...riena, najib n izah dorg nk mintak mdm zuer...hurm...penat r pkir pasal nih...stress ak d wat nyer...
then ble ak da malas nk terpikir tetiba ak teringat en nizam...dia mmg sure knal ak... pnah ajar ak IS...panggil ak n kwn komander ak soldiers semata2 krn tiap kali dlm kelas dia, ktorg pki uniform komander sbb kelas dia ari khamis..mmg la ktorg kne pkai...pastu nnti nk trun KO xde la kalut sgt..hehehe....berbalik kepada cerita en nizam nie....ak trus capai hp n taip selaju yg mungkin utk meminta en nizam jd advisor utk ak, ema, eikha, aien, diela n shida... xlame pastu mesg ak masuk...en nizam reply....berdebar2 nk tau jawapan dia...mesg en nizam mengatakan ok...ok jek? btol ke nie? then ak reply balik....ak ckp ktorg berenam...then dia reply ok... perghh... bagus la mcm tue...harap2 xlah pisang berbuah 2 kali...penat r pkir pasal nih... tempat utk praktikal pon blm decide lg...ingat nk praktikal kt canon...insyallah ader org dlm leh tlg ak.. tp xsure lg...tp yg penting ak nk sekitar shah alam...senang sket....rumah da ader..transpot pon snang...so leh jek saving dwet...
skrg ni ak kne berjimat cermat....kne tahan diri utk shoppign sakan..tp ak bknnn jenis yg shopping sgt2....ak ske cuci mate jek...hahhha.......

sem nie??

start sem ni jadual kelas ak sungguh xbest...mane xnyer...byk btol kelas ptg... kelas kul 2-6pm.. mcmane la nk fokus dlm kelas nih...hurm....
ak da plan mcm2 da utk sem nie...plan yg berfaedah utk diri ak la kiranyer...ehehhe..... hur xpe la.. mgkin ader hikmah d sebalik nyer nnti...keseronokan belajar perlu d teruskan...