Don't find L.O.V.E bcoz L.O.V.E will come by itself...
Don't force anybody to L.O.V.E you bcoz he won't L.O.V.E you without his L.O.V.E

Thursday, June 24, 2010

saya dapat kerja!!

alhamdulillah, syukur sgt2...smlm saya ade second interview under astro. dan saya berjaya dlm interview tu. so far, shazrin ada bgtau dlm interview ni akan ader 3 keputusan.antaranya

  1. Recommended (serta merta diserap)
  2. K.I.V (after 2 bulan akan dipanggil utk interview)
  3. Rejected (paham2 je la)
so far, hasil dr permerhatian saya, saya dapati, interview ni lain sgt2. interviewer xkan bertanya anything about u. they just look at ur latest resume n ur profile that candidates already gave to scicoms academy before. as for me, interviewer just tanya sal 

  1. what do you know about astro? (nasib baek mlm tue saya ada wat research sal astro)
  2. what do you understand about customer service job? (ini berdasarkan pemerhatian +pandangan saya)
  3. are you ok if i put u in the call center?where u need to work during festive seasons, holidays n etc? 
  4. xingat.
waktu interview tu saya org pertama yg sampai so waktu interview tu saya juga lah org pertama yg pertama akan d interview. its ok, seboleh2nya saya mmg nk jd yg pertama. pas abis interview tu saya rase sangat puas+sgt2 teruja+sgt2 excited coz saya dah buat yg sehabis baek. kuar dr bilik interview saya tersenyum, sampai la saya duduk kt bilik menunggu dgn yg lain. dorg sume cam cuak gler..hahha..ble saya duduk jek, masing2 stat pandang saya n tanya saya mcm2. pe yg saya nasihat kt dorg ialah, juz speaking n be confident infront of the interviewer, even ak tau ak xde la terror sgt english but what i do is i juz speak what i know n with the cnfident i have, i try to not let myself down.

xlame pastu, shazin called me with a smile, then 1st sentence she said "syahidatul, congratz,u are recommended to work with astro". saya rase semcm nk menjerit jek.saya rase sungguh bahagia. semua berbaloi.. alhamdulillah...

pastu saya mesg my love, bgtau yg saya da berjaya. juz dpt mesg sbb dia pon on training kt TPM.pastu saya trus telepon abah n ibu, share my happiness. they also so excited ble dpt tau. pastu ak telepon my trainers kt CATT Training. dorg pon sgt2 gembira as i do. i says thanks to them kerana training CATT banyak membantu saya dlm interview ni. i gained my confident back. love u joe, alang n ida n lastly ak telepon paksu. =) 

yg mane berjaya kne wat medical checkup. pas saya da buat sume2 tue, saya trus balik kerinchi n jmpe kt trainers kt ctu. ktorg dok lepak minum2 kt kedai mamak. n share everything from stat i enter the place, during interview n they ask about my feeling. hell yeah...i'm so excited. thanks alang n joe.

ikutkan harini saya ader interview dgn company nasad, but after think all over again. sy x g interview nasad, n work with astro.hurm, insyallah, saya akan buat yg terbaek dlm kerja saya. mungkin allah dah tetapkan rezeki saya dgn astro. inilah keputusan terbaek saya..

disini saya nk berikan penghargaan kepada ibuabah dan zaki kerana sentiasa mendoakan kejayaan saya, joe, alang n ida kerana memberikan pendedahan & ilmu kepada saya sewaktu 5hari training kt CATT, zafirah juga, kerana memberikan info sal kerja ni, kawan2 CATT dan jugak kawan2 lain yang sentiasa memberikan sokongan kepada saya. terima kasih banyak2... sayang korg semua...

3 comments:

ikky said...

troskan usaha una!! jgn lupe astro free!!

naniE said...

tahniah husna

Syahidatul Husna said...

tq fikri.... =) ko pki piring biasa pon lei jek.. hahhaha

nanie...thanks