hye kawan, ni nk bercerita ni, berkenaan kerja ak saya skrg ni, mula2 rase seronok dealing dgn customer. everything insyallah mmg xkan ada masalah. tp skrg ni, rase tension lak. mane taknyer. everything hard to handle. bukan masalah dgn kami, susah jugak kerja kt call centre ni kn? mcm2 dugaan, mcm3 cabaran.
ada seketika dpt custmer yg mmg teramat baek, siap puji depan2... ckp saya bg service yg baek..siap nk kawin kn dgn anak n sedara mara lah.. hahha... itu mmg xmasuk akal yer... tp seronoknyer ble penghargaan tu dapat direct. lg pon bkn senang kan nk dpt penghargaan dr org... ble tgh penat2 menjawab call, dia bg compliment, terasa cam penat tu ilang sket2. nk membuatkan rase cam seronoknyer dpt membantu org.
dan ada seketika nyer tetiba dpt cal, xsempat ckp introduction part, dah disergahnyer. xdiberinya no akaun, xdiberinya nama, hello sir/mdm/en/puan....mcmane sy nk tlg tnpa detail2 nyer? camne sy nk selesaikan masalahnyer? mcmane? tlg ckp kt sy? alangkah baek nyer sekiranya bg detail2 tu dlu...sy leh wat semakan pe yg patut....mane la tau akaun disekat ke ape ke...atlis bg sy wat semakan... jgn terus disergah yer... kesian kt kami ni, kadang2 kami mmg paham situasi anda kerana kami juga pengguna seperti anda, kami juga punya rase marah, kami juga punya rase sakit hati, kami juga punya rase belas kasihan.
bukan nk mintak belas kasihan, cume ini luahan hati semata2, sekiranya anda berada ditempat saya anda akan tau how disaster is my work ble masalah itu bukan dtg dari anda.. arghh....tensi2....very hard to dealing with custmner even i love dealing with customers.
ble tiba msanyer sy akan mencari peluang kerjaya yg baru. mungkin 2 year later.... haahhh
ni pic waktu 1st time kerja waktu raya. kerna kerja ak xpat balik beraya, alih2 berada di call centre jek. waktu ni call mmg heaven. setiap setgh jam, 1 call. tu yg sempat berposing2 nih... =)
Monday, December 27, 2010
siyes... saya paham anda,harap anda pun sila paham kami disini yer
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment